Freitag, 16. Oktober 2009

Heels, Baby!

I'm going to admit a (for some people very strange) habit that I'm having, today. Ever since separating from my still-to-be-husband, I did not stop celebrating the anniversaries that came with the marriage, because in my case the date and occasion that happened on that day have a very special meaning. Without it, I would now not be living in the States and since I love living in the States, of course I have reason to celebrate, right!?

Since anniversaries usually mean spending money on another person and I didn't have to do this anymore, I decided last year to just pamper myself for the money that I would have spent. So last year my wedding anniversary and XMAS gift combined ended up in a retreat for me and my best bud to a great SPA hotel (Yachthafenresidenz Hohe Duene, Rostock, Germany). I love being in luxurious hotels and had an awesome time, although it was only a 15 hour get-away due to my demanding job.

Anyways, this year another 9th of October (my 3 yr wedding anniversary) came up and with it time to pamper myself. Slightly delayed I treated myself to it today...

And this is this year's "gift" :)

OH I LOVE THE STATES!!! Since I'm a tall grown girl at 5'11", I have slightly bigger feet as well, size 11, but over here, that is NO problem! After work, I spent some time at DSW Shoe Warehouse today, where they have designer shoes 20-30% cheaper than in the usual department stores. I felt like I was in heaven. What used to be a nightmare in Germany, with regular women's sizes only up to size 10, is Jenny's paradise over here!

As you see, I was quite successful. The cashier asked me if I was preparing for winter!!!!! HELLO!??? What winter??? I'm in SoFlo Baby, but a girl can never have enough shoes, right!? And yes, I actually needed a pair of boots for my halloween pirate outfit! My boss is throwing a huge party at her ranch next weekend with over 300 guests... :) Plus, I had to leave a lot of my shoes behind when I left Germany with two suitcases and I felt like I was running out of shoes...

Only girls will understand this!!! ;)
Anyways, although separated for over 16 months now, this self pampering at anniversaries thing is quite lovely! Wonder if I'll still be legally married at next year's date!?


Ich gebe heute eine (fuer manche Leute sehr komische) Eigenart von mir zu. Seitdem ich von meinem Noch-Mann getrennt bin, habe ich nicht aufgehoert, die Jubilaeen zu feiern, die mit dieser Heirat einhergingen, da in meinem Fall das Datum und die dazugehoerige Feierlichkeit eine besondere Bedeutung haben. Ohne sie wuerde ich heute nicht in den USA leben und da ich es liebe in den USA zu leben, muss das doch natuerlich gefeiert werden, nicht wahr!?

Da Jubilaeen ja normalerweise bedeuten, dass man Geld fuer das Verwoehnen einer anderen Person ausgibt und ich das nun ja nicht mehr machen "muss", beschloss ich letztes Jahr mich an diesen Daten doch einfach selbst zu verwoehnen. Letztes Jahr war mein Geschenk an mich von Hochzeitstag und Weihnachten kombiniert ein Abstecher in ein super tolles Wellnesshotel (Yachthafenresident Hohe Duene, Rostock, Deutschland) mit meinem guten Freund. Ich liebe es mich in schoenen Hotels aufzuhalten und hatte eine wunderbare Zeit, auch wenn es aufgrund meines sehr zeiteinnehmenden Jobs nur ein kurzer 15-Stunden Ausflug war.

Jedenfalls kam ja dieses Jahr der 9.Oktober (mein 3. Hochzeitstag) wieder auf mich zu und mit ihm die Zeit mich ausser der Reihe zu verwoehnen... Mit etwas Verspaetung tat ich das heute.

OH ICH LIEBE DIE STAATEN!!! Da ich mit 1.80m ja ein grosses Maedel bin, habe ich auch etwas groessere Fuesse, Groesse 43, aber hier ist das KEIN Problem! Nach der Arbeit fuhr ich heute ins DSW Shoe Warehouse, wo es Designer-Schuhe 20-30% unter dem normalen Verkaufspreis der Kaufhaeuser gibt. Ich habe mich wie im Himmel gefuehlt. Was in Deutschland ein Albtraum war, wo es in den normalen Laeden hoechstens bin Groesse 42 ging, ist hier Jenny's Paradis!

Wie ihr sehr, war ich ziemlich erfolgreich. Die Kassiererin fragte mich, ob ich mich auf den Winter vorbereite!!!! HALLO!??? Welcher Winter??? Ich bin in SoFlo, Schaetzchen, aber eine Frau kann doch nie zuviele Schuhe haben, gell!? ;) Und ja, ich brauchte tatsaechlich ein Paar Stiefel fuer mein Piraten-Halloween Kostuem. Naechstes Wochenende schmeisst Chefin eine grosse Party auf ihrer Ranch mit ueber 300 Gaesten... :) Und ausserdem musste ich ja viele meiner Schuhe in Deutschland zurueck lassen, wo ich doch nur mit 2 Koffern rueber bin und so hatte ich langsam das Gefuehl als gingen mir die Schuhe aus....

Hach, das koennen nur Frauen verstehen!!! ;)
Wie auch immer, auch nach 16 Monaten Trennung ist dieses Selbst-Verwoehnungsding echt super! Frag mich, ob ich am naechsten Jubilaeum immer noch offiziell verheiratet sein werde!?

2 Kommentare:

  1. Shoe haeven - I really understand what you're talking about. I love to buy shoes - but most of the time I end up with FlipFlops. Actually after reading your post I guess I should have another pair today - also it's not my anniversary....
    Take care!

    AntwortenLöschen
  2. You go girl! Beautiful shoes! I love them!

    Keep celebrating! I forgot when my wedding day was after I got divorced! But I remember celebrating this occasion with a Robbie Williams concert in the first row! Woohoo!

    Heike

    AntwortenLöschen